Po raz kolejny Rzecznik Ubezpieczonych opublikował raport w sprawie skarg, tym razem okres objęty tym podsumowanie to III kwartały 2009 roku.

Komunikacyjne i jeszcze raz komunikacyjne

Jak wynika z raportu, klienci najczęściej skarżą się na ubezpieczenia samochodowe, aż 61,5% złożonych skarg dotyczyło właśnie tego rodzaju polis. Ilość niezadowolonych konsumentów jest współmierna do ogólnej ilości korzystających z danego produktu ubezpieczeniowego oraz ilości wypłacanych (bądź niewypłacanych) odszkodowań. Z tego również wynika, iż najwięcej skarg powinno otrzymać ubezpieczenie OC dla posiadaczy pojazdów mechanicznych, co się zgadza z danymi zgromadzonymi w raporcie (35,5%). Rzecznik Ubezpieczonych podejmował interwencje w prawie 82 % procentach przypadków.

Kogo skarżymy?

Najwięcej skarg ze strony klientów, otrzymują największe firmy, co przedstawia podobną analogię, do tej przedstawionej w poprzedniej części. Tak jak mogliśmy się tego spodziewać, klienci najczęściej mieli wątpliwości co do jakości usług:

  • PZU,
  • Warty,
  • Ergo Hestii
  • oraz Link4.

W powyższym zestawieniu tylko ostatni ubezpieczyciel odznaczał się (stosunkowo) znacznie większą ilością skarg w porównaniu do posiadanych udziałów w rynku.

Ranking ubezpieczeń

Płacę Mniej wyposażony jest w system oceny poszczególnych towarzystw, który, dzięki czemu nasi użytkownicy mogą szybko sprawdzić, które towarzystwa są godne zaufania, a które nie.