Od 17.06.2009 r. posiadacze telefonów komórkowych mogli już zacząć świętować, ponieważ Minister Infrastruktury złożył podpis na rozporządzeniu, które ułatwi wszystkim abonentom sieci komórkowych oraz stacjonarnych zmianę operatora, przy zachowaniu dotychczasowego numer.

Jak to jest teraz?

Obecnie zmiana operatora sprawia konsumentom bardzo wiele kłopotu i trwa zdecydowanie dłużej niż w innych krajach Unii Europejskiej. Procedura, która może zajmować ponad miesiąc jest nie do przyjęcia, szczególnie dla tych którzy korzystają z telefonu komórkowego w ramach pracy i są od niego zależni. W takiej sytuacji przejście do innego dostawcy jest niemożliwe.

Jakie zmiany?

Rozporządzenie, które wchodzi w życie 6 lipca ma zapewniać prosty i szybki proces przejścia do innego usługodawcy z zachowaniem obecnego numeru. Operatorzy oferujący usługi mobilne (Plus, Era, Orange, Play oraz operatorzy wirtualnie) zostali zobligowani do przeprowadzenia całej procedury w czasie nie dłuższym niż 3 dni robocze, z kolei operatorzy stacjonarni (np. TP SA, Netia) do 14 dni roboczych. Dodatkowo zmiana będzie bezpłatna, a klient będzie musiał jedynie złożyć wniosek do nowego dostawcy o przeniesienie numeru.

Źródło: http://www.mi.gov.pl/ 18.06.2009 r.

Zmiana dostawcy usług telekomunikacyjnych, jeszcze nigdy nie była tak prosta, dlatego zapraszamy do porównania ofert w Płacę Mniej i skorzystania z tej możliwości. U nas znajdziesz zarówno oferty dla domu (internet, pre-paid, abonament, mix) oraz dla firm. Skorzystaj już teraz z naszej porównywarki i zacznij oszczędzać.